Oj.

Nu har jag visst glömt bort det här med bloggen igen.
Har varit så galet förvirrad senaste veckan. Jag som ändå brukar ha någorlunda koll har flippat totalt. Glömmer det mesta, blandar ihop dagar, köper helt fel storlekar till barnen osv.. Nå, det går väl till sig.

Idag är tydligen sista dagen med finväder på länge. Den tänker jag spendera med att lägga såna plastgolvplattor härute närmast husväggen så att inte katthelvetena fortsätter använda gruset som ligger där till toalett. Uäck.
Är det något som verkligen kan förstöra husfriden och grannsämjan så är det alla dessa förbannade lösspringande katter som är överallt, och som tycker att dom kan göra sina behov i rabatter, på broar, på utemöbelsdynor osv osv. Och Bostaden (som vi hyr av) kan ju naturligtvis inte göra något åt problemet. Tycker dom. Eller så ids dom inte.
Igår låg det en katt på stolen häruppe på bron/balkongen och tyckte väl att det var en passande sovplats. Det tyckte inte jag, så jag tassade in och hämtade en kanna vatten. Katten fick ett blött uppvaknande och försvann i en jäkla fart. Förhoppningsvis kommer den inte tillbaka. Då återstår bara resterande minst 10 katter som håller till i faggorna.. *suck*

Nä, dags att gå ut o göra nån nytta!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tack! Vad fina dom blev, dina "modell för en dag - kort". :-)


Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback