2009

..hann bara finnas i 1 dag innan jag fick uppleva -vad som jag är absolut övertygad om- årets värsta smärta. Nästan så att den konkurrerade ut föda-barn-smärtan.
Viggo den lilla vesslan har börjat klättra på stolar, och när jag skulle lyfta ner honom så nöp han tag i den så den välte. Och kanten på sitsen av mamma och pappas superlätta *not* köksstol landade tvärs över min stortå. Herrejävlarminskapare vad ont det gjorde. Det låter fjuttigt, men jag lovar er - om tån hade lossnat från foten hade det känts mindre.
Att bli stampad på tån av en 600kilos häst är en bagatell jämfört med en köksstol på nagelbandet I tell you.
Så nu har jag haltat omkring i några dagar och har fått en fin blålila nyans på nageln. Finfint.

Nå.
En kort sammanfattning av jul o nyår kanske? Vi har ju befunnit oss ute på vift i 2 veckor, så det var rätt skönt att komma hem.
Först blev det ett stopp i Arvidsjaur för Louises möhippa. Mycket skoj och många skratt! Åt julbord på lappis och kikade på Wallmans schlagerbar. Att Louise stod på benen hela kvällen är helt fantastiskt. ;)
Sen åkte vi till Piteå över jul. Barnen fick många julklappar och Viggo tackade en hel del av släkten med att smitta med magsjuka. Tackgodgud att det bara var han i vår familj som fick det.
Hann även med lite mellandagsreashopping med min älskade Jenny. Som jag saknat dig! :)
Några dagar senare begav vi oss tillbaka till Arvidsjaur igen, för ännu mer julklappar. Hampus var helt galen och kunde knappt stå still när han öppnade paketen ;) Favoriten i år blev ett Wall-E tv-spel. Vad Viggos favorit är vet jag inte riktigt. Han gillade kartongerna och pappret ;)
På nyår var vi bjudna på bröllop, så kl 16 var vi i kyrkan och tittade tårögt (nå, jag iallafall) på när Louise och Stefan sa ja till varandra. Sen fortsatte kvällen på sameland där det blev jättegod mat, dricka och allt såntdär som hör bröllop till! Och trevligt bordssällskap hade vi oxå! Kul att träffa Frida igen, blir ju inte så ofta nuförtiden, tyvärr.
Fick mig även en dans med Bruden. Det ni!
Sedan så stannade vi i a-jaur i 2 dagar till innan vi åkte hem. Och ja, Viggo tackade för sig även denna gång med att smitta sin mormor.
Men nu är han frisk iallafall, och turligt nog så var det en väldigt mild variant av magsjuka.

Nä, nu börjar jag få skrivkramp. Bilder från jul o sånt dyker upp vid ett senare tillfälle!

Kommentarer
Postat av: Linda

Om man bortser från tån (AJ!) o magsjukan (urk!) så låter det ju som ni haft riktigt trevligt däruppe! :-D

2009-01-05 @ 09:36:54
Postat av: Frida

tackar för bordssälskapet! tycker du inte att vi borde bli bättre på att ses?

2009-01-05 @ 12:37:49
Postat av: Åsa

Frida: Absolut! Ni får komma o hälsa på preciiiis när ni vill! :)


Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback