Helgen är över.

Helgen inleddes med Hampes överraskning - fyrhjulingen. Han blev så paff att han nästan tappade talförmågan. Han visste inte riktigt vad han skulle säga. :) Gullungen. Det var lite spännande i början och han vågade inte riktigt köra själv, så jag fick åka med en sväng. Men sen har han kört som en tok hela helgen!
Han tyckte att det var lite tråkigt att han inte fick ta med sig den hem till Umeå, så han bestämde att när han fyller 4 så ska han minsann flytta till mormor & morfar. Han ska bo i deras lillstuga på gården och dom ska få skjutsa honom till dagis. ;)

Ikea-besöket blev oväntat billigt. Mycket av det jag hade sett ut innan dög inte när jag väl var där, så jag spenderade bara 700 spänn på diverse nödvändigheter. Simon tyckte att jag spenderade onödigt lite för att ha kört så långt ;)
Förresten så skämde jag ut mig i kön på Ikea oxå. Fick värsta blocksockerdippen/blodtrycksfall eller vad tusan det nu kallas för. Hade inte ätit ordentligt innan (bara en macka & kaffe på våran fikapaus på vägen) och kön tog en jääävulsk tid. Blev tvärhungrig och kände hur det liksom började pirra i hela kroppen. Det blev värre och värre och allt började snurra, det svartnade för ögonen och jag kallsvettades som en gris. Mamma fick springa och köpa dricka medans jag hängde/halvlåg över vagnen och stoppade upp kön ännu mer. Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle svimma. Men det gjorde jag inte tackgodegud. Det hade varit lite pinsamt kanske..

I söndags tog jag med S ut på en ridtur i skogen. Han fick rida lugnet själv (Jovarr) och jag red mammas pålle Vinni. Det gick bra, vi skrittade mest så hästarna skötte som sig själva. Lite trav på ängen blev det, alltid lika roligt att se nån som inte är van att rida trava. ;)  *studsstudsstuds*

Nä, nu ska jag se om Viggo skulle vilja vakna så vi hinner hälsa på SaraLena med barn innan Hampe ska hämtas på dagis!

Kommentarer
Postat av: Fiafiber

Hahaha, inte alls skadeglaf över studsstudsstuds?

Stakars simons röv!!

Postat av: Carola

Hehe, precis som du säger, alltid lika kul o se nån som inte är van att rida trava :) Både jag o Tomas höll på o skratta ihjäl oss då han skulle trava med min förra häst, tur han var snäll :)



Kan tänka mig att han sken upp när han såg fyrhjulingen:) Vi har beställt en ordentlig hjälm nu åt Wille i födelsedagspresent som han kan ha både till fyrhjuling o skoteråkning, en sådan dem kan växa i:)



Hoppas ni har det gött!

Kram/Carola

2008-09-30 @ 16:23:04
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Sussi

Vad mysiga bilder! :)

2008-10-01 @ 13:51:10
URL: http://sussib.blogg.se/
Postat av: Annika

Japp, de syns ju kanske inte så bra. Men det är då rakat hela vägen tillbaka till bakskallen :) Under luggen också. Det blev nice :) Hampus såg som nöjd ut! :D Puss gumman

2008-10-02 @ 13:39:49
URL: http://lillankans.blogg.se/
Postat av: Fia

nnaaawh häst!!!!

Har du egen här i krokarna också?

2008-10-03 @ 21:20:05
URL: http://lunasmammas.webblogg.se/

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback