1 down, minst 2 to go.

Nu är det första av Hampus kalas avklarade. Idag var det för grannkompisarna. 6 barn i åldern 3-5 år lever om rätt bra kan jag tala om ;) Nästa söndag är det för dagiskompisarna, dagen före det kommer kusinerna och fastrar m familjer och firar, helgen efter kommer mormor, morfar och farmor. Och igår var farfar och Ellen här. Det blir ett himla kalasande! :)
Men jag tror inte Hampus klagar, o nej. Och Viggo gnäller inte heller. Idag var han så speedad och vild så jag började fundera på om nått barn hade smygmatat honom med godis och tårta. ;)
Tårtan ja, den var ett projekt må jag säga. För första gången tänkte jag avancera till det och inte bara göra en vanlig gräddtårta, närå. Här skulle det göras besvärligare än så.. Så igårkväll fixade jag till en fyllning och täckningen till tårtan. Fyllningen var ju enkel, dumlefluff. Smälta dumle och blanda med grädde, inte så komplicerat. Men MMF:en. Ohmysweetjesus vad kladdigt. För er som undrar vad jag babblar om så kan man alltså täcka tårtor och göra "pynt" av MMF, som är en blandning av smälta marshmallows och florsocker. Och efter några svordomar och klet över halva köket så fick jag äntligen ihop det. Var ju eg inte så svårt, det var värre att få det på tårtan.. Men det gick det oxå tillslut. Och av det som blev över gjorde jag en orm som jag målade lite med choklad och la på.
Blev väl sådär nöjd. I min tanke var den mycket finare än vad den blev i verkligheten. ;)
Men jag fick mycket beröm över hur god den var av grannföräldrarna. Och det måste jag hålla med om, den var riktigt god! Tror det var dumlefluffet som gjorde det ;) Och så bjöds det på blåbärscupcakes med lemonfrosting *mmh*
Hampus var iaf glad och nöjd över sitt kalas. Det blev grisknorrsmålning, fiskedamm, tv-spelande och mycket lekande. Tiden gick väldigt fort!  Han fick lego, Cars-memory, pussel och twixgodis som kommer att räcka mååånga lördagar framöver.
Nu är det bara andas ut och vänta på nästa kalas
Men då tror jag inte jag orkar vara så ambitiös med bakningen. Fick ju nästan prestationsångest fastän det bara var ett barnkalas. Och dom bryr sig nog inte så mycket över hur fikat ser ut. ;)


Kommentarer
Postat av: Fiafiber

Tårtan ser jättefin ut, bilden är lite liten så jag ser inte så bra. Ska också köra dumlefluff.Förstår stt han är nöjd med så många kalas :-)

Tar gärna receptet på dina blåbärscupcakes, de lät smarriga!

Postat av: Carola

Men grattis till er stora pojke också!

Den lät både avancerad o god tårtan. :)

/Carola



2008-10-06 @ 08:49:31
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Cicci

Gud så ambitiös du är! Men den lät otroligt god! :) Du måste ju hälsa pojkarna ett stort grattis från oss! Ni kan ju höra av er nästa gång ni ska till Pite så får vi bjuda på middag!

2008-10-06 @ 10:54:31
URL: http://fantaisha.blogg.se/
Postat av: Annika

ÅSA, gumman. Du underskattar dig själv. Jag ser att du verkar vara ett geni med nästan allt du tar dig för som är av komplex natur (tårtan looks fab!) Love you honey. (Btw, Grattis-kramar skickas såklart)

2008-10-07 @ 14:41:50
URL: http://lillankans.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jo, jag, kasper o mamma ska fara o hälsa på Vettan.. Steffe far iväg till sthlm och jag kände att det är tråkigt att bara vara ensam hemma en hel helg! Vi borde nog hinna med att ses, vars är det egentligen ni bor nu?

2008-10-08 @ 11:50:21
URL: http://fantaisha.blogg.se/

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback