Mitt senaste projekt.

Köpte en fåtölj för 50 spänn för några dagar sen. Den var lite skabbig och en fjäder hade släppt i ryggen.
Men jag såg den som ett potentiellt renoveringsobjekt. ;) Skulle det sen skita sig och jag skulle misslyckas totalt så var det ju ingen större utgift för den.
Nåväl - att ta lös klädseln, plattan bak på ryggstödet och att sätta tillbaka fjädern var inga större svårigheter, men att sy ett nytt överdrag som passade perfekt var minsann inte gjort i en handvändning. Tredje gången gillt (och några svordomar senare) så passade det rätt bra. Så bra att jag iallafall inte ides bråka med det nå mer. ;)
Sen var det bara att måla och lacka så var det färdigt! Nu har vi äntligen nånstans att sitta i hallen när alla barn ska kläs på. ;)


Före



Efter
(tyvärr gjorde blixten att färgerna blev lite dassiga, men det syns på ett ungefär iallafall)

Kommentarer
Postat av: jenny

miss u hun!

2008-07-05 @ 14:32:25
Postat av: Sofia

Fasen Åsa du är ju händig kvinna! :)


Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback