"ALERT!" eller vad sägs om panik?

Innan morgonkaffet borde det vara strikt förbjudet att upplysa datorägare om att deras stackars teknikpryl har blivit med Trojaner.
Så när det helt baraapropåingenting ploppade upp en ruta som lyste illrött så klickade det inte. Vadå vanudå? Har Hampus saboterat min dator redan? Har han ens klivit upp?
Nädå, gnuggar man sömnen ur ögonen och läser texten (som är i typ storlek 72) så står det nått i stil med "ALERT! Your computer is under attack!" Aaaaiiih!
Kan dom inte ändra texten till nått trevligare så man inte behöver drabbas av panik.
Vad sägs om ett vänligt " Good Morning! You have visitors today! But there is no need to panic (or make coffee to them), it's just XXXX (namnet på den illsinnade trojanen), but he (det måste vara en han, vilken kvinna skulle hälsa på innan frukost?) doesn´t have to stay for long. Just click the "delete"-button and he's gone! Have a nice day! P.S In case he´s stubborn and doesn't want to leave, contact XXX (förslagsvis namn och telefonnummer till någon man känner som kan fixa det). But no need to hurry - make breakfast first."
Åh, det hade kunnat skona mitt hjärta genom att spara några dubbelslag.
Trevligt med besökare. Men inte innan frukost, tack.

Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Det vore ju inte så tokigt att få tråkiga meddelanden på det där viset! Du kanske har kommit på något! Jag lovar, jag ska minnas var jag läste det först ;P


Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback