Snoriga familjen.

Ja, det är vi det. Går åt hur mycket papper som helst för att torka våra näsor.
Men det är väl så det ska vara såhär i dagisstarts-tider. Bara att tacka och ta emot. :)

Jag och Hampus slog på stort för nån dag sen och bakade oss en rulltårta. Och jag måste säga att det är den största (fetaste) rulltårtan jag någonsin sett. Har aldrig bakat rulltårta förut (vad jag kommer ihåg) så det kan ju hända att  det blev ett tillverkningsfel nånstans. Men god som tusan är den! Fylld med chokladsmörkräm.
Och bara av att skriva det så gick jag säkert upp ett halvkilo. Så nyttig är den. :P


Efter att jag lämnat Hampus på dagis idag utbröt ett visst tumult i lägenheten. Satt och åt frukost i godan ro när jag hör ett förvånansvärt högt kvittrande. Jodå, kattfan hade fångat en fågel och bar såklart malligt in den - under sängen.  Sprang med filet i halsen efter och lyckades jaga ut katterna på balkongen, såg sen att fågeln låg på sidan med benen spretandes mitt under sängen. Och jag som har samma kroppsform som en flodhäst har ju bästa förutsättningarna i världen för att få fram en död fågel från mitt under sängen. Ska väl tilläggas att vi har en del kartonger och grejer därunder oxå.
Sen vore det ju liiiite jobbigt om det skulle visa sig att den bara är halvdöd och plågas så jag måste avsluta lidandet för stackarn.
Såhär gick konversationen mellan mig och min älskade sambo på msn

Åsa säger:
det är en halvdöd fågel under våran säng.
vad gör man åt sånt?
Simon Söderman säger:
hmm, dödar den
Åsa säger:
fast den låg rätt stilla så den dog nog av chocken.
Åsa säger:
jag når den ju inte.
Åsa säger:
den pep när dom bar in den, fast nu var den tyst och låg på sidan utan att röra sig så jag antar att den är död. Om den inte fejkar.
Simon Söderman säger:
den är säkert död, men du bör nog ta ut den på nått sätt, var jätteförsiktig, mycket baciller i fåglar
Åsa säger:
"bör nog ta ut den". Nähä?
Men åååå
Åsa säger:
Varför varföööööör ska dom alltid in under sängen.
Åsa säger:
Tänk om den inte är död? Jag kan ju inte döda den.
Simon Söderman säger:
jo det måste du ju. den lider ju
Åsa säger:
kattfan.
Simon Söderman säger:
hoho
Åsa säger:
Skitkuuuuul.
Simon Söderman säger:
fattar inte hur de lyckats få tag i en fågel
Åsa säger:
Då får du komma hem och döda den.
Åsa säger:
Nää, det är ju helt fantastiskt.
Simon Söderman säger:
lägg den i en påse och slå på huvudet med en hammare
Åsa säger:
Men nääää, uuusch.
Åsa säger:
Uiäääh
Åsa säger:
Ska gå å se om den har flyttat på sig.

*paus*

Åsa säger:
Men ååå, nu sitter den där på en kartong och glor på mig!
Simon Söderman säger:
huvvaaa
Åsa säger:
johodu

*paus*

Åsa säger:
Nuuuu är den ute.
Simon Söderman säger:
var den död?
Åsa säger:
Nä, det tror jag inte. Den flög då iväg.
Simon Söderman säger:
haha

Så - slutet gott, allting gott. Förutom för katterna som bara fick smaka lite fågelfjädrar.
Och nu måste jag dammsuga. Helt makalöst vad fjädrar en sån liten kan släppa ifrån sig.
Hoppas du är tacksam över livet nu lilla pippin.



Kommentarer
Postat av: Jessica

haha. fåglar är ju jätte äckliga!

Postat av: Jenny

*hahaha* oj vilken cirkus för en sån liten krabat :D Här är det oxå snuvigt och bläigt...

2007-08-30 @ 15:50:08
URL: http://norrjensan.blogg.se

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback