Vädergubbarna på tv..

..kan slänga sig i väggen!
Jag har en bil som kan förutspå vädret.
Japp, det är sant. Tyvärr.
Skrev ju här nedan om hur den vägrar bete sig som en normal bil när det regnar ute..
Så igår när jag skulle iväg på möte på jobbet sken solen och inget regn på intågande.
Då strejkar bilfan vid rödljuset. IGEN!!!
Vad i helv.. Det regnar ju inte ens!!!  Men bilen vägrade starta. Jag tog ett djupt andetag för att inte få ett sammanbrott och tänkte ut vad som är närmaste vägen om jag vill ha eländet bortbogserat till skroten på Teg.
Tack och lov gode gud är det aldrig nån som ska svänga åt samma håll som mig när bilen går och tvärdör sådär. Då hade jag dött av en blandning mellan stress, panik och ren och skär förbannelse.
Men efter en liten stund så bestämde sig gamla Blå att vara medgörlig igen och startade.
Och se på fan! Då började det regna!
Skulle inte förvåna mig det minsta om bilen kände det på sig och bestämde sig för att strekja i förebyggande syfte.

En sak som slog mig är att snart är det 2 års kalas. 2 ÅR?!?! Men hallå? Var det inte 1 års kalas för bara nån månad sen? Vart tar tiden vägen?




Kommentarer
Postat av: Sofia

Du får nog fundera på att börja spara till en ny bil! :)


Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback