Uppdatering

Har varit lite seg med bloggandet på sistone. Eller seg och seg.. Dåligt med tid snarare. :)
Så vad har hänt på sistone då?
Bra fråga. Mitt guldfiskminne lagrar inte sånt i minnesbanken.
Ska se om jag lyckas skrapa fram något.. *hmm*

Jobbat har jag gjort, som vanligt. Inget spännande där.. Läst ut några böcker.. Jo förresten mamma, visst hade du Asyl av Liza Marklund? Ta med den när du kommer isåfall!

Och fint väder har vi haft i några dagar! Dom har vi mest spenderat utomhus i diverse lekparker. Hampus har sprungit omkring som en galning nu när han kan röra sig som vanligt utan galonbyxor :)
Ridit har jag oxå gjort. Barbacka som vanligt! :) Börjar få en hyfsad balans nu. Red först ut i skogen (äntligen slipper man traggla efter vägen!) i sakta mak i ca 40 minuter, sen på ridplan i en halvtimme typ. Övade på galoppombyten och skänkelvikningar - och det gick riktigt bra! Blackie var så duktig så! Eller så tog hon bara hänsyn till att jag inte satt i nån sadel.. :)

Hampus har börjat säga nej nu när det är nått han inte vill. Förut skakade han bara på huvudet, nu gör han både och. Eller "nej" säger han inte, utan "nähä"
Idag har han oxå lärt sig ett nytt ord - haka, eller "gaka" som han säger. Det är det enda kroppsdelsnamnet han säger. Han kan peka ut dom flesta om man frågar vart dom sitter.

Var på utvecklingssamtal på dagis igår. Dom visade en kort filmsnutt där Hampus leker och målar och kutar omkring ute på gården, och berättade att han är en social, orädd och kramgo liten kille, som äter som en häst.

Och snart är det hästmässa här! Då kommer mammsen & pappsen och hälsar på! Inte för att jag tror att pappa kommer att vilja följa med på hästmässa.. Men han får väl roa Hampus hela dagen istället! :)

Har fixat naglarna, igen. Det känns konstigt med korta naglar.. Så om det är en massa stavfel här nu så beror det på naglarna.. :)
Gick på stan en sväng igår och spanade in en bodylotion jag måste köpa när jag får lön. Den luktade sååå gott!  Men luktar (smakar passade inte riktigt in..) det så kostar det, den kostade 300 spänn..

Nu vet jag inte om jag kommer på nått mer viktigt (?? som om nått av det här egentligen är viktigt??) att skriva..?

Jo, Sofia ringde ikväll, och vi pratade i nästan en timme! Riktigt trevligt, det var ju ett tag sen!





Kommentarer
Postat av: Sussi

Tänkte just skriva och klaga över väldigt segt uppdaterad blogg och så händer det här :) Jag och Matatan övar vidare mot KM ska du veta. Jag hoppas att jag vinner, för jag har ju övat hela vintern! (Om det är några som är värd att vinna så är det vi!) Haha. Hälsa minsta mannen!

2006-05-12 @ 21:47:45

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback