Regn, regn och åter regn..

..det är den trevliga beskrivingen av vädret idag.
Som tur hann jag precis rida färdigt innan värsta nederbörden började.
Var ute i skogen med Blackie och utforskade nya stigar.

Nu håller jag på att färga håret mörkare.
Har lärt mig den hårda vägen om hur ont det gör att få hårfärg i ögat.
Har oxå nyvunnen kunskap om att det inte går att få bort hårfärg från element.
Skulle klämma ur det sista ur flaskan och så *skvitsch* susade flaskan som en projektil genom badrummet och lämnade snygga skvättar genom hela åkturen. En jätteblaffa på elementet som sitter som berget. Dessutom blev den grå.
Snyggt.. *klantåsa*

Igår trodde jag att bilens sista stund var kommen. Körde hem från jobbet i regnet, och när jag kom till den långa tunneln vid Ålidhem så började bilen göra ett konstigt skärande, gnisslande ljud. Panik! Nej! Nu går Gamla Blå sönder!
Meeeen... nädå. Dumma jag tänkte inte på att det inte regnar i tunnlar, så det var vindrutetorkarna som började protestera över att det inte fanns nått vatten att torka bort.
Ibland är man inte så smart.
Mina tomtar på loftet har nog åkt på semester och glömt att beställa returbiljett.

Hästmässa-helgen var riktigt skoj! Jag och mamma spenderade många timmar på området.
Jag blev kär i shirehästarna.. Kanske det blir en sån sen då? :)

Nä, nu ska jag gå och skölja ur hårfärgen. Får blunda ordentligt.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Haha! Du kanske skulle ha gjort håret blondt egentligen? kramelikram


Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback