Dagisångest.

Ååååh, varför måste dom stänga dagis under sommaren? Snacka om att strula till det! Under juli månad byts det alltså dagis till Tomtebo Gård, som ligger en bit härifrån. Sen så följer ingen fröken från Hampus vanliga dagis med till det nya, så det är ju ingen han känner som är där. Helt nytt alltihop.
Så idag fick Hampus med sig en lapp hem från Tomtebo dagis där det står att man får räkna med inskolning några dagar.. Hur i hela friden ska jag hinna det när jag är själv härhemma och samtidigt jobbar? Jag kan ju inte ta ledigt i tre dagar för att han ska inskolas, och jag kan inte byta dagar heller, eftersom det redan är uppgjort ett schema för vilka dagar han har dagis, och oxå för att då sabbar det ännu mer för våran planering som vi har gjort för att pussla ihop sommaren. Och Simon kan ju inte heller ta ledigt från sitt jobb i piteå och åka hit för att vara med.
Jag tycker så synd om Hampus.. Jag har ju inte hjärta att bara lämna honom på ett nytt ställe en morgon och sen sticka iväg till jobbet. Det går bara inte. Snacka om att han skulle känna sig förvirrad, övergiven och bortlämnad av mamma.
Jag vet ju att dom där inskolningsdagarna behövs, men jag får det inte att funka..
Och tar jag ledigt får jag inga pengar, och eftersom jag inte har betald semester alla mina semesterveckor så behövs ju slantarna..

Jag har ont i magen. Känns som att jag ska börja gråta. Jag har sån ångest.
Än är ju Hampus lyckligt ovetandes om att han blir inskuffad på ett nytt ställe, där han inte känner en kotte.
Det är bara 5 dagis-dagar som han behöver vara på Tomtebo, så det är ju inte mycket.. Men ändå är det det.
Tänk om jag kundre trolla så att han kunde få slippa dom där 5 dagarna..?
Jag har riktigt mamma-ont i hjärtat. :(

Kommentarer
Postat av: Sussi

Kan du inte skicka han med paket till mormor?

Postat av: Alexandra

Jag tror att han kommer klara det där alldeles utmärkt!

2006-07-01 @ 22:21:43
URL: http://letmyshoesleadmeforward.blogspot.com

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback