Idag..

..har vi varit till Holmsund och badat. Simhallen här i stan har stängt på sommaren och det var inte så fint väder för att bada ute. Så jag, Hampus, Suss, Clara och Linus åkte dom 1.5 milen till en inomhuspool istället. Oj vilka lyckliga små barn vi hade! Ögonen lyste av glädje och bus, och vattnet stänkte.
Skickade Suss några trappor upp till där alla rutschkanorna börjar, så hon fick vara testpilot för hur fort den planaste kanan gick. Det gick att åka rätt sakta om man tog spjärn med fötterna på sidorna (den är ju som ett halvt långt, snirkligt rör). Så Hampus fick åka "vuxenrutschkana" med mig, och då var lyckan total, han tjöt av skratt! Vi åkte två gånger, sen fick jag ont i fötterna. :)
Vi badade i ca 1 timme, sen åkte vi hem igen. Guuud vad trött man blir av att bada.

Har varit o tagit blodprov idag (det verkar nästan som om jag ränner på sjukan jämt.) Nej, jag är inte hypokondrisk, däremot tappar jag massor med hår och har fått värsta fjortis-finne-utbrottet.
Så efter att ha lagt ut lite mycket pengar på diverse mirakel-salvor, tvålar, krämer, vatten osv osv, utan ett enda duggs skillnad så blev jag less. Tänkte att farbror doktorn kanske har lite häftigare grejer?
Jodå, jag fick ett recept på nån (ännu en) mirakelsalva, ett hål i varje arm och äran att lämna bort 6 rör med blod. Det tog slut blod i ena armen så hon på lab fick sticka ett nytt i den andra.
Jag får ju såna snygga blåmärken, vilket resulterar i att jag ser ut som en heltidsknarkare i armvecken.
Nåväl, doktorn trodde iallafall att det kunde vara mina hormoner som löper amok av nån konstig anledning. Ämnesomsättningsrubbning? Nää, så hette det inte.. *hmm*
Jag tror ju inte att dom kommer att hitta ett skvatt på proverna. Som vanligt.
Men det är bra för min sprutfobi.
Och så kan jag berätta att det är jäkligt stressande att ha med sig Hampus själv till sjukan.
Det är inte lätt att få honom att sitta snällt på rumpan och vänta tills mamma är klar när man har nålar i armarna. Tur dom inte tog mitt blodtryck. :)


Imorrn kommer Simon hem. Äntligen.
Snart har jag semester. Äntligen.

Kommentarer
Postat av: Sussi

När får du veta svaren då? Du kanske håller på att bli utbränd :)

Postat av: Sofia

Ett party ska vi säkert kunna ordna! Ska till Catrine och Andre på party den 22:a, men vi kan ju kanske dra en liten fest dan innan...

2006-07-15 @ 13:36:54
URL: http://tusse.blogg.se
Postat av: Sofia

Oj! det är nästan så att du är lite lik Victoria Beckham på kortet!

2006-07-18 @ 14:59:08
URL: http://tusse.blogg.se

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback