Snö..

Försvinner den aldrig den här jäkla snön? Det har vräkt ner nu i lite mer än ett dygn och jag är sååå less! Blir på dåligt humör bara jag tittar ut genom fönstret.
Tålamodet/humöret var verkligen på bottennivån imorse när jag skulle på jobbet och märkte att dom inte hade skottat parkeringen. Jag som gick iväg 10 minuter tidigare än vanligt för att jag visste att jag skulle få leta fram bilen under all snö, kom ändå försent, för att jag tog mig inte ut från parkeringen!! Jag körde fast. Eller rättare sagt, jag lyckades inte backa ut. Efter ytterligare några minuter, och med genomblöta skor (för att jag fick använda dom som snöskyfflar) tog jag mig iväg till jobbet, måttligt lycklig över den underbara starten på dagen.
Igår så vägrade Statoil ta betalt med mitt kort.. "MEDGES EJ!" med stooora bokstäver, och utropstecken, stod det på kvittot. Va faaan nu då, tänkte jag. Och han i kassan såg väldigt purken ut. Och jag som alltid betalar med kort hade ju naturligtvis inga pengar med mig.. Och från Statoil öst på stan är det inte direkt tvärnära till närmaste bankomat, så jag var tvungen att köra ända till Ålidhem (nästan hemma dvs) för att hämta pengar. Där passade jag på att handla, och se på fan. Där funkade kortet minsann.
Å så tillbaka nästan in till stan igen. I snöoväder. Och sen till stallet. I snöoväder. Och sen hem. I -håll i er nu- snöoväder!!!
Funderar på att emigrera till sydligare breddgrader.

Hampus har varit som en duracellkanin oavbrutet i två dagar. Kan inte sitta still i längre än 5 sekunder. Och river och sliter och pillar på allt. Jag som tyckte han gjorde det tillräckligt mycket förr, men det här måste ju nästan vara ett skämt?
Nåja, det hör ju till, och man måste ju medge att han är rätt så söt när han är sådär busig.. :)


Kommentarer

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback