Semester i Arvidsjaur!

På begäran skriver jag nu en sammanfattning av min weekend-semester i Arvidsjaur. Ska försöka komma ihåg allt.. Fast iofs Sussi, det var ju bara en sak du ville veta om.. :)

Torsdag:
Kom till Arvidsjaur kring 13.30 tiden nångång. Hann med att dricka kaffe i Skellefteå med min Jenny innan Tomas hämtade upp mig. Trevligt att hinna träffa dig gumman! :)
Sen hände det inte så mycket på torsdagen, spanade in hålan ifall den hade förändrats något sen jag var hem sist. Det hade det inte. Inte helt oväntat.
Såg Scary Movie 4 oxå. Åååh så kass. Bara en massa folk som trillade omkull hela tiden.

Fredag:
Sovmorgon!! Äntligen!! Som jag har längtat! Sov som en stock till 10.30 och vaknade som en ny människa.
Lunchade med mamma och kusin Ida på Greya.
Sen (nu kommer det Sussi!) fick jag den stora äran att rida Hakunan (Sussi & Annikas pålle), och jag fick hoppa!! *jippiii* Annika skulle dit och rida BonBon så då fick jag hänga på.
Oiiii så kul det var! Räknade ut att jag har inte hoppat (tror jag) nån annan häst sen Calle. Och det var typ 4-5 år sen...
H.M var så duktig så! Värre var det väl med mig.. Kondisen är väl inte direkt på topp efter bara skogsridning hela vintern.. Nåja, jag satt då kvar iallafall, och det är väl det som räknas? :)
Bland den skönaste traven hade pållen minsann.
Så tack brudar för lånet!!
Sen så var det dusch, middag och ut på partaj.
Eller partaj och partaj.. Drack några glas vin sen var jag rent så trött så jag orkade knappt.
Drog dessutom värsta brakkvadden när jag skulle gå uppför bron hos mor & far. Antar väl att jag gick o sov på vägen hem.. Så lyfte jag benet alldeles för tidigt och för långt från bron så jag missade första trappsteget. När jag satte ner foten var det ingen bro där. Ajsomfan. Blått knä.

Lördag:
Sovmorgon igen! Nämen gud så trevligt!
Jag och pappa åkte till farmor och farfar och hälsade på, kom hem kring 17-tiden.
Så då var det dusch och ut igen!
Partajade med Kajsa, och det var så trevligt så! Kusin Ida kom oxå på besök på festen.
Friserade Kajsa oxå.
Klarade av att gå uppför bron iallafall när jag kom hem. :)

Söndag:
Min sista sovmorgon.. *suck* Klev upp, körde förbi Tomas för att hämta nå grejjer som jag lastade ur min handväska dagen innan, svängde förbi Kajsa en stund för att lämna tillbaka en tröja och för att spana in nya lägenheten. Mycket fin!!
Sen var det bara att packa och vänta på bussen till Skellefteå.
Väl där så mötte Simon och Hampus upp mig (dom åkte från piteå) och vi åt middag på Max. Fick massor med kramar och pussar av Hampus. Så mysigt! :)

Såååja, det var en sammanfattning av min helg. Spännande va? :)

Kan även passa på att berätta att jag äntligen har köpt Cheap Monday-jeansen! Jaaaa!!
Nu är jag lycklig!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tack, tack! Som vi har längtat efter en uppdatering på din blogg! Äntligen! :)

Klart att Hampus har längtat efter dig!

Kram.

Postat av: Sussi

Så, ska det låta.. =) Men jag hänger inte med på skönaste traven i stan? Inte att sitta på i alla fall.. Nu har jag fått lite skryt om finaste hästen och jag är supernöjd! pusshej

2006-04-26 @ 21:26:31

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback