Fredag?

Fast för mig kan det lika gärna vara vilken dag som helst.. typ tisdag? Nu när jag är föräldraledig ett tag så har jag ingen koll alls. Men jag kan ju iaf gissa mig till att om Simon är hemma så kanske det innebär är helg iallafall? Han var hemma i förrgår och det rubbade min vecka totalt. Alltså, min "nästan-koll" på dagar. Nu vet jag inte alls. Men tydligen så är det fredag idag. Najs. Då är det helg alltså!

I veckan har vi blivit med hund. Vi ska vara hundvakt tills på onsdag då grannarna har rest utomlands. Kasper heter han och är en utomordentlig golvstädare efter lunch och middag. Han är även en ypperlig barn-roare då han kan fånga bollar och pinnar i timmar, och myGOD vad han är effektiv på att gräva gropar åt barnen i sandlådan! Och jag får en anledning att röra på mig. Synd bara att de anledningarna idag inföll då det var värsta skyfallet. Idag har himlen öppnat sig. Fast det för ju med sig att jag slipper vattna grannarnas ute-blommor. Inget ont som inte har något gott med sig heter det ju.
Och jag har upptäckt idag att när regnet vräker ner så letar sig varenda liten skogssnigel fram efter stigen där jag promenerar med vovven. Och som den djurvän jag är så kan jag ju inte stampa på stackarna utan måste trippa på tå för att inte ha ihjäl dom. Promenaden tar då ungefär dubbelt så lång tid som den gör när det är solsken.

Hampe tjongade in gaffeln i framtanden i underkäken vid middagen idag. Han tjöt som om han höll på att dö. Det vände till total förtjusning när jag berättade för honom att tanden nu gick att vicka på. Happy joy! Nu har han bett varenda medlem i familjen att prova vicka på hans tand. Viggo stoppade in halva handen i munnen på honom så jag trodde att han skulle kräkas.
Hampe fick förresten en radiostyrd bil häromveckan av sin far. Jag tror inte alls att det var så att den egentligen var till Hampus.. jag tror han mer använde det som undanflykt att få köpa leksaker till sig själv. Eller hur Simon?


Kommentarer
Postat av: Simon

Det skulle jag aaaldrig göra!

2010-06-19 @ 10:59:11
Postat av: Sofia

Hehe, jag går runt sniglarna av en helt annan anledning. Inte för att skona dem, bara slippa trampa på de äckliga sakerna! :P



Visst är hästarna fiiina! :)

Postat av: Jossan*

Gud vad fin blogg du har!! Kom gärna och kolla på min! :)

2011-08-10 @ 11:09:35
URL: http://ozzanz.blogg.se/
Postat av: Jossan*

Gud vad fin blogg du har!! Kom gärna och kolla på min! :)

2011-08-10 @ 11:09:37
URL: http://ozzanz.blogg.se/
Postat av: Jossan*

Gud vad fin blogg du har!! Kom gärna och kolla på min! :)

2011-08-10 @ 11:09:37
URL: http://ozzanz.blogg.se/

Skriv dina hjärtevärmande tankar här:

Du heter:
Kom ihåg mig?

Din postlåda:

..Och du har säkert en blogg oxå..?:

Kommentar:

Trackback